Q1:Can barbeques be arranged? Is there any place in the vicinity where snorkeling / diving is available? If so, what are the rates?

A1:Yes, we can arrange BBQ. Snorkeling and surfing are very popular in homestay's vicinity.
I arrange a room in Shili beach guesthouse for you. There, BBQ is suitable and you can use kitchen and yard. The room has three beds and private bathroom.

就是愛澎湖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

The Penghu Islands is selected as one of the top 10 paradise islands worldwide of 2011 by the Lonely Planet,

就是愛澎湖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

Taiwan’s Penghu Islands were listed by Lonely Planet, the world’s largest travel guide publisher, as one of the 10 best secret island groups in its new 2011 guide.
Penghu

就是愛澎湖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

Written by Mr. William van den Broek

Penghu
Imagine blue skies, clean pristine waters, tranquility, sandy beaches, sunshine, friendly people, nice historic sites, amiable temperatures all year around, excellent and affordable seafood cooked to perfection, a sunset which will dazzle your eyes and put you into a romantic mood, surrounded by water and has been in existence for million s of years, we have the basalt rocks and geological sites to prove it, than why not travel to paradise, Penghu, located in the Taiwan straits.

就是愛澎湖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

「不想跟別人拍一樣的婚紗,來澎湖拍吧!找有感覺的景點拍,拍出最自然、最真情流露的照片,才是最有意義的婚紗照!」





就是愛澎湖 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()

就是愛澎湖 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()

夏天的步調總是快
寫文章則需要沉澱,時間與放鬆聆聽自己的心,才能讓東西出來
客人說妳們在網路的評價很好,我總半信半疑"我怎麼都沒看到?":P

就是愛澎湖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()


4年前結婚的時候.以為付了4萬元就可以得到美美的婚紗照...
結果....雖然準備了很多參考資料.但是.成品出來和自己想要的有非常大的差異..(十分的遺憾)

後來我想了一想.我們並非是要拍成明星的樣子.我們只是想要比平常美一點.要記錄最好的自己.留在回憶與相片中...所以我們就自己策劃.自拍婚紗照.(自己做美美的婚紗相本)

就是愛澎湖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

205.jpg 此次的原創旅程幾乎是我從去年民宿之旅開始,最艱難的一次帶團。十號那天上午在機場,看著最後一位伙伴步入登機室,我轉身跟里拉使了一個怪怪的表情,意思是:終於結束了。接下來我說:「伙伴一走,我大概要休息三天才會復原」。誰知道我隔天一早,就又有不同的澎湖旅程要展開,休息三天只是我的幻想。

就是愛澎湖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

望安,望安
望安在馬公南方十八海浬處(約三十八公里),是澎湖第四大島,也是南海旅遊的重鎮,而且在我個人看來,它是集合沙灘、古厝、自然生態、地質、山海交合、以及珊瑚礁岸的美麗天堂。它也是整個澎湖之美的縮影:由於保存著澎湖傳統漁村的生活方式,所以也是最原味 的澎湖。可惜的是,到目前為止,認識它真正的美,以致於進一步把它介紹給旅人的,還付之闕如,以是,它也成為澎湖旅遊的處女地之一。尤其人稱八罩島的望安,是附近東西吉、東西嶼坪、花嶼、大小貓嶼、頭巾等等島嶼的樞紐,可以從望安雇漁船出發,前往這些因為還沒有觀光客進入而更為原始粗曠的島嶼,如果你可以在東嶼坪的星空下露營一個禮拜,保證你畢生難忘,
回去後,馬上重寫你的人生劇本…
 

只是,這一切與澎湖最深刻的相遇,
還是要從望安潭門港,出發
所以,親愛的朋友,
來澎湖,只遊本島加吉貝不來望安做趟深度之旅,
也太可惜;來澎湖的時間太短,又想找個原味一點
的離島走走,來望安,絕對是你的第一個品牌。

就是愛澎湖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

DSC_6782.jpg
一大早起床,步行穿越過一整個山水沙灘,
打開眼耳,用心感受山水沙灘的早晨,就是澎湖最美的時光。

就是愛澎湖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()